top of page
Prenatal Yoga Practice

בלוג / הריון ולידה / טיפים ודימיון מודרך להיפוך עובר

 

תרגילי תנועה וטיפים להיפוך עובר

 

אם הגעת לשבוע 34-35 והעובר שלך נמצא במנח עכוז או במנח רוחבי וודאי התחילו לדבר אתך על האפשרות של היפוך חיצוני או ניתוח קיסרי.
ישנם מספר דברים חשובים ואפקטיבים שאת יכולה לנסות בביתך על מנת לעזור ולעודד את העובר שלך להיכנס למצג ראש האופטימלי ללידה נרתיקית.


תרגיל מעולה ופשוט לביצוע בבית:
לשתות במשך חצי שעה כ2 ליטר מים, להמתין חצי שעה נוספת לפני שמתחילים (כמובן לא לגשת לשירותים).
להיכנס לתנוחת המוסלמי המתפלל, ראש נמוך ואגן גבוה ולנוע למשך 10 דקות עם האגן קדימה ואחורה.
אח"כ להרים רגל אחת ל90 מעלות, ניתן להשעין על כיסא או להיעזר בתמיכת בן הזוג למשך 10 דקות נוספות.
כמה דקות מנוחה בתנוחת המוסלמי המתפלל ואחריהם 5 דקות נוספות של הנעת האגן קדימה ואחורה.
אותו הדבר עם הרגל השנייה.
שוב מנוחה ולאחר מכן מספר דקות של תנועות אגן
לסיום, אפשר ומומלץ להתפנות וללכת לנוח או לישון עדיף על צד שמאל.
לבצע בשעת ערב לקראת השינה, מומלץ לבצע את התרגיל עד שלוש פעמים, אחת ליומיים.

תרגילי תנועה נוספים:
עמדי ברגלים בפיסוק ברוחב אגן, ברכיים מעט כפופות ונענעי את האגן לכל הכיוונים, בתנועות סיבוביות ובתנועה של שמיניות, הקפידי עם גב ישר וידים משוחררות לצידי הגוף.
תרגלי כמה שיותר סיבובי אגן ושמיניות גם על כדור פיזיו על מנת להעמיק את אפקט התנועה.
שימוש בכוח הכבידה – שכבי על גבך בצמוד לקיר תומך והתרוממי לעמידת נר, כשהרגליים ומרכז הגוף נשענים על הקיר והשכמות על הרצפה, תמוחה לא פשוטה לאישה בהריון מתקדם ולכן מומלץ להיעזר בכריות תומכות להגבהת האגן.
מומלץ לבצע את התרגילים המוצאים פעמיים ביום למשך 15 דקות על בטן ריקה ממזון וכחצי שעה לאחר שתייה מרובה.

שימוש בקול ואור:
שלבי את תרגילי התנועה עם השמעת קולות נמוכים, הבטן והאגן בפרק הוא תיבת תהודה, הקולות הנמוכים יוצרים רטט באזור הבטן התחתונה ומפעילים אותה אנרגטית, העובר ימשך לאזור זה בהשמעת הקולות הנמוכים והעמוקים. מומלץ להשמיע מממממ או הוווווווווו 🙂
בכל זמן שמתאפשר לך השמיעי את קולך, דברי עם העובר ושירי לו, עוברים אוהבים לשמוע את קול אמם והקול מניע אותם לתנועה, הסבירות היא שהעובר ירצה להביא את קולו לאזור האגן כדי לשמוע היטב את קולך.
השתמשי באוזניות (של פעם) או ברמקולים קטנים להשמיע מוזיקה, עדיף שחביבה עלייך, הניחי את האוזניות/ רמקולים באיזור הבטן התחתונה ונסי לפתות את העובר להביא את ראשו לכיוון לשמיעה טובה יותר.
כפי שעוברים שומעים הם גם רואים והסברה היא שהם נמשכים לאור, לכן כווני פנס חזק לאזור הבטן התחתונה או לפתח הנרתיק, מומלץ לשלב עם קול.

דמיון מודרך להיפוך עובר

דמיון מודרך ועבודת דמיון בכלל הם כלים נפלאים בהריון ובהכנה ללידה, במקרים בהם הלידה מתקרבת והעובר במנח עכוז או במנחים משתנים יכולתנו להשפיע על המצב היא גדולה מכפי שאנו מתארים לעצמנו, נשים רבות מצליחות ליצור היפוך בעצמן או בעזרת טיפול תומך ובכך להימנע מהיפוך חיצוני ומניתוח קיסרי.

אני מזמינה אותך בחום לנסות את התרגיל הבא:

על מנת להיכנס להרפיה הרצויה לעבודה עם דמיון מומלץ ליצור אווירה תומכת ע"י עימום האורות, סידור המרחב, הפעלת מוזיקת רקע שקטה ונעימה, וכל מה שעושה לך נעים וטוב.
שכבי בנוחות, עדיף על הגב (בתמיכת כריות), וודאי שנוח לך ואת יכולה להרפות, התמקדי בנשימה, נשמי עמוקות ולאט, נסי ליצור מצב בו הנשיפות הן איטיות במיוחד.
עם כל מחזור נשימה אפשרי לגופך להיות יותר ויותר רפוי, נינוח וכבד, אם עולה בך מתח באזור מסויים בגוף נסי לכוון אליו את הנשימה ולהרפות אותו באופן ממוקד.
סרקי את איברי הגוף מכפות הרגליים ועד קודקוד הראש, כולל האיברים הפנימיים ושרירים טבעתיים כולל שרירי הפנים, וודאי שכולם רפויים והגוף כולו שקט ורפוי.
אם את מוצאת את עצמך עמוסה במחשבות, תחושות או רגשות, אל תתנגדי והניחי להם להיות ברכות, מבלי להיכנס יותר מדי לסיפור שלהם, דמיני שכפי שהם הגיעו כך הם ממשיכים וחולפים להם כמו עננים, עד שהשמים מתבהרים ומתנקים, אפשר להשתמש גם שנשיפה כדי לשחרר אותם או לומר בקול פנימי: אני מרפה את המחשבות, אני מרפה את הרגשות.


כשאת רפויה דמייני את העובר ואת הרחם שלך, זה לא חייב להיות דימוי ריאליסטי, אפשרי לאני הפנימי שלך לדמיין באופן לא מוגבל מתוך עולם ההסמלה הפנימי שלך ומתוך מה שעולה בתוכך.
דמייני את העובר זז בחופשיות, דמייני אותו נע בתוך מים, דמייני את תעלת הלידה וכווני את ראשו לשם, דימוי נפוץ לרחם הוא מערה כשפתח המערה הוא תעלת הלידה, דמייני אור שמכוון ומסמן את דרכו של העובר שלך לכיוון הפתח.
נסי לראות ולזהות דרך עולם הדימויים והחושים אם את, הרחם שלך או העובר נמצאים באיזה שהיא התמודדות, התנגדות או פחד, במידה ואת חשה משהו את מוזמנת לנסות להרגיע, לתמוך, לרפא כאב ישן, בכל דרך שנכונה לך ובכל דימוי פותח ומגן שעולה בך, מומלץ לנסות להשתמש בצבע ובאור.
כפי שכבר ציינתי בעולם הדימויים אין גבולות, בתוך הדמיון את מוזמנת לדבר עם העובר שלך או לתקשר איתו והוא יכול לתקשר ולדבר אתך, את מוזמנת להציג את עצמך כאמו, לספר לו שאת מתרגשת לקראתו, לספר ולשתף בהתרגשות לקראת הלידה, לספר לו שאת מבקשת ממנו להתהפך, להזמין אותו לשתף אותך בהתנגדויות או בחששות שלו, לעטוף אותו בביטחון, באור ולחבק אותו ואותך בכל מה שעולה.


מומלץ לבצע את התרגיל בכל זמן ותדירות שמרגישה לך מתאימה ונכונה עבורך. 

שיהיה בהצלחה ולידה קלה!

>> לקריאת מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

>> לקריאה אודות טיפול בחרדה מהלידה 

bottom of page