"דברים רבים מבדילים ביננו, הנשים, אך דבר אחד משותף למרביתנו: התחושה שגופנו אינו טוב מספיק ומראהו אינו מושלם כפי שהיינו רוצות שיהיה"  ~ נשים לגופן

לגוף הנשי מגוון צורות אך מעטות מאתנו מסוגלות לחיות בשלום עם גופן מבלי לנסות לשנות אותו תמידית.

הסיפור של מערכת היחסים שלנו עם הגוף הוא ארוך, מגוון ומורכב.
בסיפור הזה אפשר לגעת מזוויות רבות, אך בכל פעם נפגוש את ההבנה שהקשר שלנו עם הגוף שלנו בונה את הקשר שלנו עם עצמנו, כמו גם את הקשר שלנו עם העולם.
אם את כבר עייפה ממאבקים עם עצמך, עם גופך, עם האוכל, עם כוח הרצון שלך, אני רוצה להזמין אותך לצאת לדרך חדשה לשיקום וריפוי מערכת היחסים שלך עם הגוף והאוכל. דרך – שמתחילה מבפנים, ומשם ממשיכה החוצה.

מהו דימוי הגוף?

דימוי הגוף- הוא התפיסה העצמית שלנו את גופנו כפי שהיא מוטבעת בתודעתנו. פעמים רבות אין לדימוי העצמי שלנו קשר רב עם הבבואה הנשקפת אלינו בראי.
דימוי הגוף נוצר בתהליך ממושך והדרגתי שבמהלכו אנו צוברות תחושות ורשמים המבוססים על המפגש שלנו עם סביבתנו הפיזית והחברתית. הוא מתעצב ומתגבש תוך חוויות וניסיונות אישיים, כגון: המגע והקשר עם ההורים, הצפייה באנשים אחרים ובהתיחסותם לגופם, התיחסותם של אחרים לגופנו והנורמות ואידיאל היופי המקובל בחברה בה אנו חיים.

כשם שגופנו משתנה במהלך חיינו, כך גם דימוי הגוף מושפע ומשתנה מהתנועות שאנו חוות במהלך החיים: בגיל ההתבגרות, בפרקי ההריון והלידה ובבגרות.
מאחר שאידאל היופי הנחשב בחברה בה אנו חיות הוא אחיד ומצומצם לרזון ולמראה צעיר, נשים רבות חוות תסכול וחרדה ומתקשות לקבל ולאהוב את גופן המשתנה ולהעריך את הסממנים המעידים על התקדמותן במעגל החיים.

מאכילה רגשית לאכילה קשובה (Mindfull Eating)

פעמים רבות אנחנו אוכלות גם כשאנחנו לא רעבות, אנחנו אוכלות כי אנחנו כועסות, עצובות, משועממות, מתוחות ודואגות, מתוסכלות, עייפות ולפעמים אנחנו אוכלות דווקא שטוב לנו.

המושג 'אכילה רגשית' בה לתאר אכילה שהצורך בה הוא לא הזנה אלה פיצוי, נחמה והרגעה- אכילה שמקורה בעולמנו הרגשי.

אפשר לומר שכולנו אוכלים גם ממקום רגשי שהרי מזון נועד גם לספק זכרונות, נחמה, חום, הנאה וחיבור. הבעיה מתחילה כאשר אנו חשות (וגם חשים) שאין לנו שליטה על הרגלי האכילה שלנו ושהאכילה הרגשית כל כך דומיננטית בחיינו עד שאיבדנו את היכולת לזהות את מנגנון הרעב והשובע.

על מנת להתמודד טוב יותר עם הנטייה לאכילה רגשית אנו מפתחות מודעות לאכילה ולומדות מחדש להקשיב לשפת הגוף. במקביל אנו לומדות לזהות, לפגוש ולהכיל בצורה מיטיבה את הרגשות שאנו מבקשות להרחיק מעלינו בעזרת האכילה.

ממלחמה לשלום – שיקום היחסים

התמקדות טיפולית בנושא דימוי הגוף, כמו גם בנושא אכילה רגשית, היא מעשה מהפכני המתווה לנו את הדרך ליחסים מיטיבים עם גופנו ועם חיינו.
במהותו, הטיפול איננו מכוון מטרה לשינוי ושיפור מראנו (במילים אחרות – פה לא עושים דיאטה), אלא נוגע ביחסים שלנו עם הגוף ומבקש להכיר ולהבין אותם. זאת, על מנת לאפשר לנו חופש פנימי וגמישות בנוגע לגופנו.

הטיפול מאפשר לנו כנשים לעבוד על המקומות בהן אנו מצמצמות את עצמנו ואת חופש הפעולה שלנו, ומהווה שער דרכו אנו יכולות לצאת ממעגלים של חזרתיות מתסכלת, בהם אנו שבויות.
הוא מזמין אותנו לכבד את עצמנו, לקחת אחריות על חיינו באופן מיטיב, מאוזן ויציב.

כשאנו פוסעות במסע שמהותו שלום עם הגוף, אנו יוצרות שלום פנימי עם חלקים נרחבים ומהותיים נוספים בחיינו ובעולמנו הפנימי והחיצוני.

אנו מגלות כי עומדות בפנינו אפשרויות מרגשות של גילוי עצמי מחודש המאחד את הבחוץ עם הבפנים ואנו עשויות למצוא שגם ללא שנבצע שינוי של גופנו השגנו את השינוי שיחלנו לו בעבר- לו רק הייתי קצת יותר… ועוד שינוים רבים בלתי צפויים ומרגשים.

למי הטיפול מתאים?

לנשים שאינן מרוצות ממבנה הגוף שלהן ומהמראה הכללי שלהן
לנשים, שחוות בהקשר זה קושי מהותי בחיי היום יום, שמונע מהן בחירות חופשיות וניהול מערכות יחסים תקינות.
לנשים המתמודדות עם עיסוק טורדני עם אכילה רגשית, דיאטות ושיפור המראה הגופני.
לנשים המתקשות לקבל שינוי החל על גופן בעקבות הריון ולידה, טיפולי פריון, גיל המעבר, מחלה וכו'.

פרטים נוספים אודות הטיפול

טיפול בנושא דימוי גוף ואכילה רגשית הוא טיפול תהליכי דינמי בפסיכותרפיה ממוקדת גוף  ובטיפול בגישה פמינסטית 
במהלכו ינתנו ויתרגלו כלים לאכילה מודעת על פי גישת מינדפולנס וMBSR – עבודה עם מינדפולנס להפחתת לחצים.
ומידה שיעלה צורך ישלב הטיפול עבודה ממוקדת על טיפול בטראומה ממוקד גוף.

רוצה לשמוע יותר כדי לדעת אם זאת הגישה שמתאימה לך?
מוזמנת לדבר ולהתיעץ איתי – אפרת 052-4711149

בחזרה לדף >> שלום עם הגוף